Las semanas ultimas en Argentina y Chile - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Nienke Veen - WaarBenJij.nu Las semanas ultimas en Argentina y Chile - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Nienke Veen - WaarBenJij.nu

Las semanas ultimas en Argentina y Chile

Door: Nienke van der Veen

Blijf op de hoogte en volg Nienke

16 Maart 2014 | Argentinië, Mendoza

Zoals beloofd dit keer wat eerder een update vanuit het mooie Argentina. waarbenjij.nu doet vrij lastig dus we gaan zien wanneer ik het kan uploaden, maar op dit moment schrijf ik jullie vanuit Mendoza, walhalla van de wijn. Ik heb er net een dag fietsen (ik blijf een hollander) door de wijngaarden van nabijgelegen Maipú opzitten, waarbij we verschillende wijngaarden zijn afgegaan om alle malbecs, cabernet sauvignons en sauvignon blancs die ze daar maakten te kunnen proeven. Vrienden thuis hebben vaak genoeg mn opgewekte tegenzin opgemerkt als iemand voor een etentje de fris-en-fruitig-huiswijn van de appie (brrr...) meenam, dus die zullen begrijpen dat ik helemaal in mn element was daar. Onder het genot van een Malbec hier, olijftapenade daar, dronken wij onze weg door zonnig Maipú.

Maar ik ga misschien iets te snel. Tijdens mijn laatste blog was ik in Chaltèn, waar Emma en ik afscheid namen van Nick en richting Bariloche vertrokken. Onderweg hebben we een stop gemaakt in Los Antiguos, een klein dorpje waar ze alleen Spaans spreken en wat ik heerlijk vond na alle touristische plekken waar we geweest waren. Wel kwamen we een restauranteigenaar tegen die half Nederlands bleek te zijn, die ons toen een tour heeft gegeven door de omgeving en ook een leuk nichtje uit Nederland op bezoek had. In Bariloche hebben we wederom per fiets de omgeving bekeken, ons tegoed gedaan aan al het heerlijke ijs en chocola en via daar naar Santiago gereisd. Hier kregen we bij Josh, een Amerikaan die we in Torres del Paine hadden ontmoet, onderdak en heb ik 3 nachten in een hangmat geslapen onder de Chileense sterrenhemel (Josh had nog geen meubels). Ik maak er maar iets romantisch van, maar eerlijk gezegd was het vrij koud. Hoort het hier nu niet zomer te zijn??
Vanuit Santiago zijn we naar Valparaíso gegaan, een stad aan het strand waarbij er veel mooie streetart te vinden was in de vorm van graffiti en waar de hostelowners de hele dag high waren . Nu ik erover nadenk, geldt dat eigenlijk voor de meeste mensen die hier in een hostel werken... Na Valparaíso is Emma teruggegaan naar Santiago, om samen met een vriendin uit Nederland van haar verder te reizen. Hopelijk komen we elkaar onderweg nog tegen!! In Santiago kwam ik Nick weer tegen en Roy, een Nederlandse jongen waar ik in Buenos Aires mee op een dorm zat. Zo toevallig, en nu reizen we met zn drieën samen tot aan Salar Uyuni, de zoutvlaktes in Bolivia.

2 maanden zijn al voorbij en ik maak hier zoveel mee dat het een gek idee is dat het meeste nog moet komen. Ik ben mn laatste 2 weken Argentina en Chile ingegaan en hoewel ik in het begin heel hard geprobeerd heb om niet het Argentijnse accent te leren (dat vinden ze in de rest van Zuid-Amerika heel posh en houden ze niet zo van), ben ik er toch een beetje van gaan houden. Het is in ieder geval beter dan het Chileense accent, die compleet hun eigen woorden verzinnen (sipo, sipo) en waanzinnig snel praten zodat je er geen kont van snapt. Ik ben inmiddels Harry Potter in het spaans aan het lezen (toverstok is varita mágica, voor de liefhebbers) en hoop mn spaans nog verder te verbeteren voordat ik in mn stage in Ecuador begin. De komende 2 weken ga ik richting het noorden van Argentina, Salta, en via daar naar San Pedro de Atacama, in het noorden van Chile. Vanuit daar ga ik 3 dagen de zoutvlaktes in Bolivia bekijken. Dan gaan de boys me verlaten (zij doen de incatrail eerder dan ik) en komt dan misschien het eerste moment dat ik ´echt´ alleen ga reizen, door Bolivia. Wil je weten hoe dat afloopt? Kijk dan over een paar weken op waarbenjij.nu..... (slechte Spangaz parodie).

Muchos Besos,

Nienke

  • 16 Maart 2014 - 08:02

    Maarten:

    Hoi Nienke! Goed verslag, maar bij de wijnen mis ik wel de Carmeniere, onze favoriet uit Chili. Ben je daar omheen gefietst?
    Happy mist je! Ze geeft mama nu gratis likjes.

    Patronus zal wel patronas zijn in het Spaans. Hoop dat je er altijd een bij je hebt. X papa.

  • 16 Maart 2014 - 09:29

    Maaike:

    Hoooi Nienke,

    het klinkt weer super allemaal en ik ben lekker aan het meegenieten door al je verhalen. ook ben ik zeer onder de indruk van het feit dat je Harry potter in spaans leest!

    lieve kus! maaike

  • 16 Maart 2014 - 09:48

    Jaap En Regien:

    Lieve Nienke,

    Wat een prachtige reis lijkt ons dit. Regien is wel in Mendosa geweest, maar de zoutvlakten kennen we alleen van foto's.
    Leuk om je verhaal te lezen, nu is ons ook wat duidelijker wie die jongens zijn waarmee je op Facebook te zien was....
    Nu op naar het introverte Indiaanse Zuid-Amerika. We zijn benieuwd naar het vervolg.

    Que le vaya bien!
    Regien & Jaap

  • 16 Maart 2014 - 21:48

    Heleen:

    Geweldig verhaal weer, leuk om te lezen, zijn we toch ook een beetje op reis. Goede voortzetting. We kijken weer uit naar je volgende verslag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Mendoza

Nienke

Actief sinds 04 Jan. 2014
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 6259

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 11 Juli 2014

Zuid-Amerika 2014

Landen bezocht: