De avond voor vertrek - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Nienke Veen - WaarBenJij.nu De avond voor vertrek - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Nienke Veen - WaarBenJij.nu

De avond voor vertrek

Door: Nienke van der Veen

Blijf op de hoogte en volg Nienke

07 Januari 2014 | Nederland, Haarlem

Daar zit ik dan. Backpack gepakt, vlucht ingecheckt, mn laatste hollandse maaltijd naar binnen gewerkt en morgen al vroeg naar schiphol om mn vlucht te halen. Overmorgen om half 3 's middags kom ik aan in buenos aires, daar is het dan half 11 's ochtends. Heel gek idee dat ik straks met 32 graden naar buiten stap, terwijl ik hier in mn chille onesy een warme melk naar binnen zit te werken. Zo'n 5 jaar geleden bedacht ik dit plan al en ik kijk er al zo lang naar uit dat het zo gek is dat het nu eindelijk gaat gebeuren.
De afgelopen dagen stonden in het teken van laatste spullen halen, moeilijke afwegingen maken tussen wat echt noodzakelijk is om mee te nemen en wat hier mag blijven, mijn afscheidsfeestje, koffie drinken en afscheid nemen van vrienden en familie en de laatste paar dagen bij mn ouders chillen en de laatste voorbereidingen afronden. Steevast krijg ik de vraag of ik er al veel zin in heb, maar het antwoord daarop verschilt per minuut. Het ene moment kan ik niet stoppen met lachen en enthousiast vertellen over wat voor bergen, watervallen, stranden en gletsjers ik allemaal ga bekijken en het volgende moment wou ik dat ik lekker in Amsterdam kon blijven het komende halfjaar en schijt ik in mn broek bij de gedachte aan 6 maanden alleen door Zuid-Amerika reizen. Ik zal in ieder geval proberen om vrij regelmatig deze blog te updaten en jullie te entertainen met de onvermijdelijke onhandige blunders maar hopelijk ook mooie ervaringen die ik onderweg zal meemaken. Hier nog een kleine samenvatting van mijn plan:
Ik begin in Buenos Aires, waar ik een maand Spaans zal leren, waarna ik doorreis naar Chili (waarschijnlijk via Patagonia, maar dat zie ik daar wel). Via Chili reis ik door naar Bolivia en dan verder naar Peru. In mei loop ik een maand stage in Loja (Ecuador) en daarna heb ik nog 6 weken over voor Colombia en misschien de Galapagos eilanden (als mn budget het toelaat), om vervolgens op 11 juli weer in Amsterdam te landen.
Nu ga ik een poging doen om wat uurtjes slaap te pakken, morgen begint het avontuur.... Ik hoop jullie over een paar weken mijn eerste ervaringen vanuit het mooie Argentinië te kunnen vertellen en zal tussendoor pogingen doen om skype te hanteren.

Hasta luego en heel veel liefs!

  • 08 Januari 2014 - 00:19

    Marthe:

    Vet!
    Ik heb 3 jaar geleden een rondje Peru Bolivia Chili gedaan. Dus als je nog tips wil, Facebook me!
    Heel veel plezier! Geniet ervan.
    Groetjes Marthe

  • 08 Januari 2014 - 07:55

    Eline:

    Heel veel plezier lieve Nien! En we gaan zeker skypen :) X

  • 11 Januari 2014 - 14:31

    Maartje:

    Hee,lieve dochter..
    Ik was erbij toen je je eerste stukje schreef en nu ben je al daar in dat mooie verweggistan...
    Wat leuk om zo je reis te kunnen volgen
    Xxxmtje

  • 13 Januari 2014 - 23:06

    Carolien:

    Hoi lieve Nienke, fijne reis, mooie ervaringen en laat soms wat van je horen. Liefs Carolien

  • 14 Januari 2014 - 21:19

    Regien Laagland:

    Olla rubia naturale...todo bien? Muchos besos de tu tia y tio...Vas a apprender el espagnol un pocco mejor? Como es de estar si rubia entre los latinos........adios guapa....que je vaya bien Regien en Jaap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Haarlem

Nienke

Actief sinds 04 Jan. 2014
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 6271

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 11 Juli 2014

Zuid-Amerika 2014

Landen bezocht: