Español, bailar y empenadas - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Nienke Veen - WaarBenJij.nu Español, bailar y empenadas - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Nienke Veen - WaarBenJij.nu

Español, bailar y empenadas

Door: Nienke van der Veen

Blijf op de hoogte en volg Nienke

15 Januari 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Lieve allemaal,

Aangezien ik nu even tijd heb en het toch vrij moeilijk is om iedereen up to date te houden van wat ik hier uitspook, hier dan mn eerste verslag vanuit Zuid-Amerika. Wauw. Wat een verschil met hoe ik me voelde de avond voor vertrek. Eerlijk gezegd was ik vooral gewoon heel erg bang. En niet, zoals de meeste mensen dachten, om beroofd te worden of andere narigheid in die trant. Meer dat ik totaal geen chille mensen tegen zou komen en me ontzettend eenzaam zou voelen. Maar het is echt bizar hoe snel je hier leuke mensen tegenkomt. Al op de trap naar mn kamer hier in het hostel kwam ik een paar leuke gasten tegen waar ik mee aan de praat raakte, en de mensen op mn kamer waren ook hilarisch. De kamer wisselt nogal, omdat veel mensen maar rond de 4 dagen blijven, maar 2 noorse meisjes blijven ook ongeveer net zo lang als ik en zij zijn ontzettend chill dus dat is gezellig. De eerste paar dagen ben ik door Buenos Aires gaan lopen om de verschillende buurtjes te bekijken en ik vind het echt een fantastische stad. Je hebt veel parken waar je lekker kunt chillen en er is elke dag wel ergens een feestje. In het hostel zijn er sowieso elke dag feestjes tot 2 en daarna kun je nog naar een nachtclub gaan, die zijn tot 6 open. Het zal jullie niet verbazen dat ik klink alsof er iets heel naars in mn keel groeit en ik snotverkouden ben (wat vrij vreemd voelt met 35 graden). Maandag zijn mn spaanse lessen begonnen en ik probeer heel hard om iets minder te feesten, want pfff wat zijn die lessen intensief. Elke dag heb ik 4 uur prive-les, waarbij je dus constant moet opletten en ik mag maar 10 minuten pauze van mn dictator van een leraar. Ik steek er nu al veel van op, dus uiteindelijk is het het zeker waard! Ik ben al een aantal tripjes aan het plannen voor in de weekends met mn roomies, dit weekend waarschijnlijk mar del plata. Heel chill want in buenos aires is geen strand en dat is wel nodig met dit weer. Hahaha ik heb net even weer.nl gecheckt, moet toegeven dat ik t stiekem wel leuk vind dat het morgen 9 graden met regen is in Nederland.

Om jullie niet te vervelen zal ik proberen om niet al te grote lappen tekst te schrijven, dus ik laat het hierbij voor vandaag en ga ergens een steak halen, hmmm. Wees trouwens maar niet bang dat ik verander in Zuid-Amerika: ik ben al meerdere malen verdwaald en al een keer van een trap gevallen dus dat zal wel hetzelfde blijven. Stuur mij alsjeblieft ook af en toe een berichtje met hoe het thuis is!

Heel veel liefs!

Hasta luego

  • 16 Januari 2014 - 09:15

    Maarten:

    Blijven schrijven!


  • 16 Januari 2014 - 11:56

    Maartje:

    Lieve Nienke,leuk om weer een bverslagje te lezen,vooral die strenge leraar spaans klinkt erg geruststellend!
    Je vraagt hoe het hier is; vanuit een druilerige dag bekeken redelijk goed. Jouw kat happy heeft na vier dagen somberen mij maar weer geadopteerd en ligt verongelijkt vaak veel op schoot.
    Veel gewrkt,want weer alle tijd....
    Morgen komt corina hier vanuit londen en zaterdag gaan we samen naar tante mart
    Vandaag even naar amsterdam.....
    Heel veel liefs,xxmoeder

  • 16 Januari 2014 - 12:57

    Anna:

    wat een heerlijk kind ben je ook! Geniet ervan! en wel opletten he bij spaans ;)

  • 16 Januari 2014 - 17:49

    Heleen H.:

    Wat een leuk verslag en wat een avonturen al en dan ben je net aangekomen.
    Hier is het weer echt NL weer; nat en druilerig dus. Is het erg warm in Buenos Aires?
    Veel plezier nog en we kijken uit naar je volgende verslag.
    Groetjes van de Hamertjes.

  • 16 Januari 2014 - 19:05

    Heleen H.:

    Ik heb net volgens mij over een stukje tekst heen gelezen, krijg je als je het tussen de soep en aardappels doet. Nu ik het nog even voorlees aan Jos zie ik de temperatuur staan, wat een oen. Erg warm dus, we zijn toch wel een beetje jaloers op je.

  • 17 Januari 2014 - 17:52

    Laury:

    nienkeeee leuk om verslagen binnen te krijgen! heel veel plezier, blijf dicht bij jezelf dus verdwaal maar lekker door in zuid-amerika! amorrr

  • 20 Januari 2014 - 09:49

    Tamar:

    Hola Nien,

    Sueña increíble e super chevere (dit woord kom je vast tegen in Peru, daar heb ik het geleerd, betekent cool)! Estoy muy celosa! Puedes enviar una pieza de Buenos Aires a Amsterdam ;)? Exito con los classes de Español! Y diviertate!!

    Besitos Tam

  • 20 Januari 2014 - 20:35

    Gwen:

    Verdwaald!!!! Supertop, zo ken ik je weer. Have fun xxxx

  • 23 Januari 2014 - 14:13

    Maartje:

    Hi lieve dochter

    Het is donderdag en druilerig hier en opeens realiseer ik me dat jij en ik nogal eens op donderdag
    elkaar appen met de vraag'ben je toevallig in de buurt?'
    En toevallig in de buurt betekent dan: ben je in staat om binnen een half uur te verschijnen
    op het spui,voor een lekkere lunch?
    En opvallend vaak lukt dat..

    Elkaar een tijdje niet zien zorgt voor extra waardering,z
    Zeggen alle mensen die het weten kunnen
    En ze hebben gelijk

    Ik waardeer het enorm dat wij zo vaak a l'improviste afspreken
    En nog op het spui ook
    Dat kan nu niet
    Dus ik mis je even..

    Veel liefs en
    Veel leuks in buenos aires

    Mama

  • 28 Januari 2014 - 17:03

    Maaike:

    Hoi lieve Nienke,

    Wat fijn om van jou te horen! En vooral dat je het zo naar je zin hebt en gelijk al leuke mensen hebt ontmoet!
    Jammer van de dictator leraar, maar gelukkig heb je feestjes en aardigerds ter compensatie.
    Ik vind het echt heel leuk om je verhalen te lezen, lappen tekst included, dus vooral blijven doen =), geef ik me gelijk op voor de mailinglist. Geniet ervan en pas goed op jezelf!

    liefs Maaike.

  • 29 Januari 2014 - 15:30

    Maarten:

    Ik wil ook zo'n steak!

    Blijven opletten bij Spaans he!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Nienke

Actief sinds 04 Jan. 2014
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 6249

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 11 Juli 2014

Zuid-Amerika 2014

Landen bezocht: